Σάββατο 19 Απριλίου 2014

Άγιες μέρες σε μια ευνομούμενη πολιτεία


Όταν λοιπόν έρθει ο Γιος του Ανθρώπου μέσα στη δόξα του και όλοι οι άγγελοι μαζί του, τότε θα καθίσει πάνω στο θρόνο της δόξας του. Και θα συναχτούν μπροστά του όλα τα έθνη και θα ξεχωρίσει αυτούς από τους άλλους, όπως ο βοσκός ξεχωρίζει τα πρόβατα από τα κατσίκια. Και θα βάλει τα μεν πρόβατα στα δεξιά του, τα δε κατσίκια στα αριστερά. Τότε θα πει ο βασιλιάς σε αυτούς στα δεξιά του, Ελάτε, οι ευλογημένοι του πατέρα μου, κληρονομήστε την βασιλεία την ετοιμασμένη για σας από την καταβολή του κόσμου. Γιατί πείνασα και μου δώσατε να φάω, δίψασα και μου δώσατε να πιω, ξένος ήμουν και με περιμαζέψατε, γυμνός και με ντύσατε, αρρώστησα και με επισκεφτήκατε, σε φυλακή ήμουν και ήρθατε προς εμένα. Τότε θα του αποκριθούν οι δίκαιοι λέγοντας, Κύριε, πότε σε είδαμε να πεινάς και σε θρέψαμε, ή να διψάς και σου δώσαμε να πιεις; Πότε σε είδαμε ξένο και σε περιμαζέψαμε ή γυμνό και σε ντύσαμε; Πότε σε είδαμε άρρωστο ή σε φυλακή και ήρθαμε προς εσένα; Και αποκρινόμενος ο βασιλιάς θα πει σε αυτούς, Αλήθεια σας λέω, εφόσον το κάνατε σ’ έναν από τους αδελφούς μου τους ασήμαντους, σε εμένα το κάνατε. Τότε θα πει και σε αυτούς στα αριστερά, Φύγετε από εμένα καταραμένοι στη φωτιά την αιώνια την ετοιμασμένη για το διάβολο και τους αγγέλους του. Γιατί πείνασα και δεν μου δώσατε να φάω, δίψασα και δεν μου δώσατε να πιω, ξένος ήμουν και δε με περιμαζέψατε, γυμνός και δεν με ντύσατε, άρρωστος και σε φυλακή και δε με επισκεφτήκατε. Τότε αποκρίθηκαν και αυτοί λέγοντας, Κύριε, πότε σε είδαμε να πεινάς ή να διψάς ή ξένο ή γυμνό ή άρρωστο ή σε φυλακή και δε σε διακονήσαμε; Τότε αποκρίθηκε σε αυτούς λέγοντας, Αλήθεια σας λέω, εφόσον δεν το κάνατε σ’ έναν από τους αδελφούς μου τους ασήμαντους, ούτε σε εμένα το κάνατε. Και θα πάνε αυτοί σε κόλαση αιώνια, και οι δίκαιοι σε ζωή αιώνια.
Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο, 25 (31-46)


Και κατά τα άλλα, τα ίδια: πολιτικές αρχές, δυνάμεις της τάξεως, και φιλήσυχοι πολίτες, με ευλάβεια και κατάνυξη στον Επιτάφιο, με τα καλά τους στην Ανάσταση, όλοι αυτοί οι ευσεβείς, που δεν είναι Αλβανοί και δολοφόνοι που καλά τους κάνανε - καλό Πάσχα λοιπόν, καλή φώτιση, καλή χώνεψη τη Κυριακή, γενικώς ό,τι αρμόζει σε ένα καθώς πρέπει ποίμνιο.